P e m e r h ♥ t i S e t i ♥

Tuesday, October 12, 2010

Kesangapan 18SX + SG = UMUM ??

Dulu mungkin sekadar ingin mencuba, tapi sekarang aku pulak yang terjebak dan telah ketagih.

Bagaimana? Mengapa? Kenapa harus aku yang terjebak? Persoalan inilah yang mula bermain-main di benakku ketika ini. Jangan terkejut pula apabila membaca tajuk dan statement di atas. Jangan mudah bersangka buruk yea...sabo.
Ekceli aku nak membicarakan tentang ketagihan aku terhadap FACEBOOK. Jika dulu aku hanya menggunakan laman sosial seperti Friendster dan Myspace jek..tapi semenjak dah mengenali facebook, aku seolah-olah telah buang jauh fs dan ms. Mungkin jika mintak aku login aku dah lupa passwordnye kot.



Mengapa aku suka facebook atau jika di Melayukan menjadi 'muka buku'?

- Ramai kawan aku guna
- Aplikasi yang mudah digunakan
- Mudah dapat news tentang kawan-kawan (melalui status dorang yang terlalu cepat update)
- Boleh tag gambar dan komen
- Mudah untuk aku update dengan isu semasa (akhar yg guna fb cth Berita Harian)
- Boleh baca 'share' atau tgok video yang org lain kongsi (ilmu)
- Jimat duit aku tuk msg kawan-kawan (via celcom sms- RM0 charge)
- Boleh connect dengan sedara mara (yang pada alam realitinya tak bercakap sangat bila jumpa..tapi kat fb komen tak hingat)
- Boleh jumpa kawan-kawan lama
- Senang untuk sopin  ( Ramai yang jual brg kat fb ..aku suke beli tudung/shawls)
- Boleh berkebun secara maya..FARMVILLE  (hakikatnya aku bukan suka sangat berkebun)

Wah agak banyak sebab yang aku kata facebook ni berguna pada aku nampaknya. Tapi aku juga tak nafikan yang facebook nie kadangkala MELALAIKAN aku...aku sanggup cut masa rehat aku semata-mata untuk berfacebook. Bukan itu saja....malah banyak kerja-kerja aku yang tertangguh .

Walau bagaimanapun.....baik buruk sesuatu bende tuh bergantung pada diri kita sendiri jugak. Kita yang harus pandai menilai dan menggunakannya.


 ***Jangan terkejut dengan tajuk...saja bikin gempak ...sowi..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Popular Posts