P e m e r h ♥ t i S e t i ♥

Sunday, September 19, 2010

Kembali ke Sekolah

Lirik Lagu: Kembali Ke Sekolah - Sherina

Senang, riang, hari yang kunantikan
Kusambut, 'Hai' pagi yang cerah
Mataharipun bersinar terang
Menemaniku pergi sekolah
Senang, riang, hari yang kuimpikan
Jumpa lagi kawanku semua
S'lamat pagi, guruku tersayang
Ku siap mengejar cita - cita

Dengarlah lonceng berbunyi
Kawan segeralah berlari
Siapkanlah dirimu
Dalam mencari ilmu

Waktu cepat berganti
Hingga lonceng terdengar lagi
Semua pun bersorak dengan riang

Senang, riang, masa depan 'kan datang
Capai ilmu setinggi awan
Hingga nanti aku t'lah dewasa
Dunia kan tersenyum bahagia


Wah seronoknya lah nak kembali ke sekolah kan bila nyanyi lagu di atas..tapi sebaliknya bagi aku. Aku bukan tak seronok untuk kembali bertugas, cuma aku tak sanggup nak berhadapan dengan pelajar 3 Tekun. Bagaimanalah agaknya dorang sekarang setelah bercuti raya sakan dua minggu ni.

        
Esok lepas je perhimpunan aku terus ada kelas dengan dorang...bingung seketika memikirkan bagaimana keadaan dorang esok...sudah bersediakah nak exam yang dah tidak lama lagi ni?? Atau esok mungkin ramai lagi yang masih asyik di rumah bercuti dan mungkin masih ada yang ponteng kelas esok!!

Ya Allah, berikanlah petunjuk kepada anak-anak muridku itu...amin.









No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts