P e m e r h ♥ t i S e t i ♥

Thursday, March 15, 2012

Laksa Janggus, Balik Pulau

Orang kata duk Penang tak sah jika tak pekena nasi kandar, pasembor dan laksa Penang. So petang tadi pas selesai mencari bahan kat perpustakaan awam Balik Pulau aku, Kak Intan dan Jue pun memulakan misi memburu laksa yang org panggil 'Laksa Janggus' setelah mendapat gambaran lokasi dari librian di situ. Dia kata kalau nampak kereta banyak tepi jalan macam orang kenduri tuh situlah tempatnya. Memang benar seperti yang dia bagitau...memang banyak lak kereta..orang pun agak ramai.


Laksa janggus ni aku rasa kuahnya agak manis. Kuah tak pekat dan tak cair sangat. Kira sedang-sedang la. Oklah..kire pasni kalau orang tanya dah makan belum...aku boleh kata dah la kan. Tapi nak gie untuk makan lagi tuh mungkin tak kot ..










No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts