P e m e r h ♥ t i S e t i ♥

Tuesday, May 3, 2011

Suntikan Kancing Gigi

" Anda juga mungkin diberi suntikan vaksin tetanus, biasanya selepas minggu ke-22, bertujuan untuk melindungi bayi anda daripada jangkitan kancing gigi selepas lahir. Jika anda mengandung anak sulung, suntikan ini biasanya diulang sebulan kemudian. "

Gambar en google

Ya, tadi aku telah disuntik suntikan pertama. Masa kena suntik memang biasa je...taklah sakit sangat. Tapi bila dah petang...bahu aku mulai rasa sakit. Tadi nurse suntik kat bahu kiri. Aku biasa tidur atau baring mengiring belah kiri. Tapi bila dah sakit ni...memang tidak boleh baring atau tidur dalam posisi tersebut. Ada juga aku terbaca yang biasanya akan bengkak dan sakit akan berlanjutan paling lama seminggu. Wah...tak sanggup rasanya. Elok aku cepat-cepat tuam bahagian yang disuntik tadi dengan air panas. Kalau tak mahu bengkak. Mencegah adalah lebih baik kan.... :))

3 comments:

en suami said...

alahai ciannyer biniku...bisa tahan yek syg..rasenye tetanus ni cucuk time form 3 dulu.untuk ibu mengandung pn kne ek...sabo la yer..
hope cepat sembuh k.

MyraRahim said...

sangat takut disuntik..

Jamie said...

sy kuat! hehe... takut2 gk tp utk bb tsyg ku korbnkn ketakutan itu..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts