P e m e r h ♥ t i S e t i ♥

Tuesday, December 28, 2010

SaKit OK!

Seperti yang dijanjikan aku nak cerita pasal pap smear.Yang paling utama aku hendak kongsi di sini ialah
ujian pap smear adalah SAKIT. Tidak tahulah bagi orang lain macam mana diorang rasa tapi yang aku rasa bukan saja sakit malah tersangatlah malu maklumlah doktor yang melakukan ujian tersebut keatas aku adalah doktor lelaki muda yang aku tidak tahu la sudah kahwin ke belum. Ada 4 orang doktor tapi doktor lelaki itulah yang mengambil spesimen dari pangkal rahim aku. Sebelum dia memulakan operasi dia sempat lagi memperkenalkan sejenis alat besi yang katanya di Indonesia dipanggil muncung 'Bebek' atau itik. Aku pun sempat jugalah dalam keaadan cuak tergelak. Operasi mengambil masa lebih kurang dalam 15 minit. Hendak cerita lebih2 aku pun tak reti, apepapun, kaum wanita yang dah kawing memang wajib menjalani ujian tersebut untuk pencegahan awal barah pangkal rahim. Tetapi dalam kes aku, ujian ini dijalankan bagi mengetahui tahap kekuatan rahim aku ...sama ada mampu menampung baby, sebab ada kes yang bersalin awal kerana rahim tidak mampu support.



Di sini aku nak kongsi gambar-gambar dari en google...


Muncung bebek










4 comments:

cikrita said...

jamie.....
(2 je yg mampu aku taip)

Jamie said...

haha...xpe 6t ko juge akn rs...haha

ItsMeTheAuthor~ said...

jamie....hoho....

abba_fazilah said...

cis..kakak pun pernah berpengalaman yang sangat memalukan apabila doktor muda hensem yang mengecek tut...tut aku. sepupu suami pulak tu!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Popular Posts