P e m e r h ♥ t i S e t i ♥

Monday, August 2, 2010

Cameron Highlands yang masih sejuk

Post pertama untuk bulan Ogos nak kongsi tentang trip singkat ke Cameron Highland. Family trip nie sebenarnya tak dirancang awal pun...rasenye dalam 1week jek kerna decide nak gie atau tak. Idea di cetuskan oleh anak buah aku tuk meraikan besday mak dorang (akak aku lah). Aku sekadar menjoin jek. Adik-beradik ku yang lelain tak boleh join...ada urusan masing-masing...lagipun namapun last minute...agak payah lah nak dapatkan penyertaan semua ahli keluarga tuh. Maka yang gie hanyalah keluarga Along aku , aku, en suami dan abah.

Aku ditugaskan mencari apartment untuk kami menginap...maka terjumpalah blog http://animfariza.blogspot.com/ yang ada menawarkan apartment di Villa Dahlia..harga yang bagiku sangat berpatutan dengan 3bilik yang sangat selesa dan dilengkapi dengan kemudan dan perabot yang lengkap. Memang tak rugi la menginap di situ..rasanya pasni klu nak gie lagik, tentu aku akan stay kat situ.





Perjalanan ke Cameron Highlands melalui Jerantut-Kuala Lipis-Sg Koyan-Pos Betau-Bertam-Habu-Ringlet-Tanah Rata dan akhirnya sampai Brinchang yang hanya memakan masa lebih kurang 3jam...actually apartment tu terletak di tengah-tengah antara Tanah Rata dan Brinchang kira sangat strategik.

Hari pertama di Cameron Highlands en suami penin...dan hari kedua aku pula yang penin. Kesimpulannya kami sangat tidak sempat untuk pergi ke banyak tempat..tapi kami sangat segar apabila tiba masa untuk sopinnnn!


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Popular Posts