P e m e r h ♥ t i S e t i ♥

Wednesday, June 23, 2010

Vuvuzela..lalala

Pagi ini aku sangat berminat untuk mencari apa itu VUVUZELA.

Baru-baru ni semasa menonton World Cup 2010 bersama en suami aku mengeluarkan satu soalan yang berbunyi "bunyi apa macam langau tu..?" En suami tidak terus menjawab tapi ketawakn aku..."ha..? bunyi langau...langau hijau ker??" katanya spontan pada aku. En suami pn bgitau la aku bahawa itu adalah alat muzik ciptaan negara China iaitu vuvuzela.




Vuvuzela sebenarnya berasal daripada alat muzik suku-suku Afrika yang digunakan untuk memanggil suku kaum mereka berkumpul dulu-dulu kala. Diperbuat daripada tanduk rusa.

Bagi aku bunyi itu memang membingitkan telinga..ni baru aku...kalau aku jadi pemain bola sepak yang sedang beraksi tu pun takleh nak konsentrek main.

Mungkin benefit tuk South Africa kot..padan la dorang leh mng lwn France mlm td..huhu




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Popular Posts