P e m e r h ♥ t i S e t i ♥

Sunday, June 20, 2010

R e t a k

Awal tahun 2009, aku telah berjumpa doktor pakar tulang di sebuah klinik swasta untuk mendapatkn rawatan ke atas kesakitan melampau pada tulang tongkeng aku...kesakitannya ketara apabila aku terlalu lama duk dalam kereta. KL-Temerloh yang hanya memakan masa lebih kurang 1jam lebih telah membuatakn aku mengalami kesakitan yang amat teruk. Bila aku duduk, nak bangun punyelah sakit, macam ade bende yang mencucuk2 pada tongkeng aku. Nak tunduk sakit...nak jalan pun sakit.
Doktor tu telah mngesahkan yang aku mengalami keretakn pada tulang tongkeng ku...Aku pun rasa mmg aku mengalami keretakn pada tulang tongkeng, sebab seingat aku, aku pernah jatuh terentak yang sangat kuat time main futsal.....So beliau telah memberikan aku suntikan cecair apetah, dan bekalan ubatan antaranya ubat tahan sakit dan pil cecair sendi. Die kate, ramai pesakitnya yang telah disuntik sembuh...tapi ia juga bergantung pada individu jugak..Suntikan+ Ubatan lebih kurang RM500. Alhamdulillah aku pun beransur pulih.



Tapi, dan seminggu, mungkin sebab aku banyak travel dalam cuti ni, aku kembali sakit. Suamiku menyuruh aku pergi ke hospital buat X-tray. Aku bukan tak nak pegi, aku pernah pergi. Pernah pun X-tray kat kawasan tuh, tapi doktor tak nampak apa-apapun..mungkin sbb tulang tongkeng tu berada pada hujung dan kecil..ianya tidak jelas. Doktor tu hanya suruh aku pergi fisio. Boleh ker klu sekadar fisio sembuh?? Tanpa mengambil sebarang ubat?? Nak simen tuh tak mungkin ..takkan nk simen pinggang aku kot.

Apa yang harus aku lakukan????

INFO TULANG


:::Jamie:::

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts