P e m e r h ♥ t i S e t i ♥

Monday, January 9, 2012

Solid Food

Memandangkan masa untuk bersama Adeeb semakin suntuk, aku decide untuk start awl bgi solid food kpdnya. Nanti aku tak jadi org yg pertama mnyuapkn solid food kpd dia. Haha...


Sebelum aku buat kptusan untk bg dia mkn..aku perhatikn dulu sama ada dia dah boleh mnelan atau belum. Aku ambik sedikit pisang emas...lenyek2 dengan jari suap terus kpdnya. Terus dia telan dan nganga mulut lagi. Lgpun kepala dia dah boleh tegak sendiri terutamanya ketika meniarap. Selain itu, aku dah mula bgi dia susu formula so afdal jela aku bgi mkn skali..maka 5buln 2minggu da mkn...tak dan tunggu 6 bln. Sorry adeeb...mommy terlalu teruja dan terdesak.


Apa yg Adeeb mkn ?

» Bubur nasi dari beras yg diblender terlebih dahulu

» Puree  : Avacado, sweet potato, dan pisang emas....(pear akan cuba pasni)

** semua ini mmg sesuai dgn baby 4-6 months old berdasarkn kajian.


Published with Blogger-droid v2.0

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Popular Posts