P e m e r h ♥ t i S e t i ♥

Wednesday, June 15, 2011

60 Hari Lagi

Telah berminggu tidak menulis secara rasmi di blog ini. Rangkuman 2minggu punya cerita :

Cuti sekolah selama dua minggu - Cuti dimulai dengan demam. En suami terpaksa bercuti menjaga diri ini yang demam. Hanya pergi ke klinik swasta. Jika ke hospital tentu sekali di tahan di wad. Aku tidak sanggup lagi berbosanan hospital sendirian. Terima kasih en suami kerana menjaga diri ini yang demam.

Minggu kedua cuti - pulang ke kampung halaman en suami selama 4 hari. Sangat sibuk menghadiri kenduri kendara di sana-sini. Cuaca di Kuala Terengganu sangat panas. Demam aku hampir kembali. Tapi alhamdulillah segala-galanya masih terkawal.
Mertua mengadakan kenduri doa selamat untuk aku dan baby malam sebelum kami pulang.

Hari ini hanya tinggal 60 hari je lagi untuk aku melahirkan. Itu pun jika ikut due date scan 14 Ogos 2011. Tapi aku kena masuk hospital pada 31 Julai 2011...maklumla ibu yang berisiko. Mungkin tidak sampai pun 60 hari. Perasaanku di saat ini memang susah hendak digambarkan. Sangat takut. En suami pun begitu juga "abang takut sayang sakit je nanti " adalah yang selalu diluahkannya.

Baby di dalam perut juga semakin galak bergerak dan perpusing. Semalam aku di geletek oleh jari jemari baby. Sangat geli rasanya ..

Size baby (7 bulan)
Baby’s energy is surging, thanks to the formation of white fat deposits beneath the skin. (Have those kicks and jabs to the ribs tipped you off yet?) Baby is also settling into sleep and waking cycles, though -- as you’ve also probably noticed -- they don’t necessarily coincide with your own. Also this month, all five senses are finally functional, and the brain and nervous system are going through major developments.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Popular Posts