P e m e r h ♥ t i S e t i ♥

Wednesday, December 1, 2010

Murtabak Maggi Versi Puan Jamie

1 Disember datang lagi...suka bulan ni sebab bulan kelahiran aku. Suka juga sebab biasanya cuti sekolah. Suka juga sebab dapat bonus akhir tahun. Suka juga sebab en suami pastinya akan menghabiskan cuti yang ada untuk tahun ni..maka ada banyak masa untuk bersama aku.

Sekarang pukul 4.20petang. Aku baru je selesai mencuba resepi murtabak maggi gara-gara kebosanan. Resepi dan teknik masakan asal aku dapatkan dari tenet. Kemudian aku olah jadi resepiku sendiri.

Teliur tak??

Resepi Murtabak Maggi

Bahan-bahan:
2 paket maggi yang direbus dan ditoskan air
2 biji telur dipukul
1/2 paket rempah kari ayam ADABI
Hirisan lada besar, bawang besar, daun bawang, daun sup dan kobis, buah tomato (Kuantiti main bedal je)
Sedikit garam
**tak guna pun perencah maggi

Cara masak:
Campur semua bahan macam nak masak telur dadar.
Panaskan kuali leper (en tafelku) dan letak sedikit planta
Bubuh la bahan yang dicampur tadi macam buat pancake/telur dadar. Pastikan garing dahulu sebelum dibalik ke pemukaan yang lain. Siap untuk dimakan dengan sos cili.


***agaknya abah aku makan tak ek...? huhu

2 comments:

teukualan said...

aboh mungkin mkn sikit ker acu... acu nnti buat lebih ckit , frozen kan ..'
pastu en somi blik kirim ker shah alam...

Jamie said...

ala eteh..k.ijah pejam mata pun bule buat ni..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts